top of page
  • Zdjęcie autoraEDUKREAKTYWNIE

KONIEC! I co dalej?



Obserwuję bardzo nierówne tempo wśród swoich uczniów, dlatego przygotowałam sobie grafikę, którą mam zamiar wywiesić w sali lekcyjnej.

Jeśli chcesz pobrać, wejdź tutaj: WERSJA PDF

Mój pomysł przedstawia wiele propozycji…. Dlatego są dwie możliwości:

  • przecinamy i wieszamy tylko te, które chcemy, aby w danym dniu obowiązywały,

  • wieszamy wszystkie, a klamerkami oznaczamy te, które nas w danym momencie interesują.

Jeśli uczeń skończy wykonywać zadanie i ma chwilę czasu, może wybrać jedną z np. 3 propozycji. Wymaga to trochę przygotowania, ale dzięki temu dzieci, które szybko pracują, wiedzą co mogą zrobić po zakończonym zadaniu.


Moje propozycje

Od rzeczy praktycznych, czyli sprzątania stolika, temperowania ołówka, wzajemnej pomocy, aż po różnorodne zadania.


Raczej nie używam w swojej pracy zwykłych kolorowanek, ale lubię kolorowanki relaksacyjne. Czerpię je z różnych źródeł, ostatnio odkryłam stronę z pięknymi kolorowankami. Możecie zobaczyć je TUTAJ.


Moja propozycja zawiera również różnego rodzaju łamigłówki, w mojej grupie szczególnie cenione przez chłopców. Korzystam z generatorów lub gotowych kart pracy.

W tym roku szkolnym będę wychowawcą klasy pierwszej, dlatego dużą uwagę będę zwracała na kaligrafię. Wiele cennych kart pracy znajdziecie TUTAJ. Dostępne są również różnego rodzaju zadania matematyczne.


Ja nie potrafię obejść się bez kodowania, dlatego musiałam zamieścić taką opcję. Po inspiracje zapraszam do Ani Świć na bloga. Można także zakodować obrazki, korzystając z generatora.


Mam do dyspozycji tablicę interaktywną oraz tablety, więc w swojej pracy często je wykorzystuję. Tutaj z pomocą przybędzie nam Ola Schoen-Kamińska, która prowadzi KLIKANKOWO, czyli najlepszą stronę w internecie, jeśli chodzi o zbiór pomocy multimedialnych dla nauczycieli przedszkoli i klas I-III.


Podsumowanie

Aktywności, które dzieci mogą wykonywać i tak najczęściej łączą się z tematyką zająć, więc zadania, które będą się pojawiać, na pewno sami będziecie przygotowywać na bieżąco. A oprócz tego, mogą być oczywiście te uniwersalne.

Wielkie odliczanie, więc czas na wielkie przygotowania :) Potrzebujecie coś jeszcze? :D


Pozdrawiam,

Karolina

988 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page