top of page
  • Zdjęcie autoraEDUKREAKTYWNIE

Wirtualne wycieczki z Google Maps

Przedstawiam Wam pomysł na lekcję zdalną. Lekcję, którą możecie przeprowadzić na każdym etapie edukacji...

Ja przetestowałam na pierwszoklasistach, ale pomysł jest naprawdę uniwersalny. W połączeniu

z innymi aplikacjami i zadaniami, które uczniowie mogą wykonać podczas takiej wirtualnej wycieczki, może wyjść naprawdę atrakcyjna lekcja. Do wykorzystania jeszcze przed zakończeniem roku, bo do wakacji

i wakacyjnych podróży już ostatnia prosta...


Wariant pierwszy, czyli zabieramy uczniów na wycieczkę

Do miejsc, budynków czy budowli, które uczniowie mają zobaczyć możemy wysłać linki. Oczywiście ciekawiej będzie, jeśli użyjemy np. Genial.ly i dodamy znaczniki na mapie świata, dodatkowo opisując polecenie do zadania. Ja właśnie tak zrobiłam i moi uczniowie otrzymali ode mnie takie zadanie:

Sprawozdania - zapoznanie się z efektami pracy

Bardzo przyjemną częścią tego zadania, oczywiście oprócz tworzenia, było odbieranie maili i zapoznawanie się z efektami pracy uczniów w domu. W pierwszej klasie skupiłam się na tym, aby uczniowie narysowali to, co mieli okazję podczas wirtualnej wycieczki zobaczyć, ale również zapisali jak nazywa się dana budowla/pomnik, gdzie i na jakim kontynencie się znajduje.


Wycieczka po Polsce

Razem z moimi pierwszoklasistami, podczas innej lekcji, wybrałam się również na wycieczkę po Polsce. Tutaj uczniowie również tworzyli ilustracje do miejsc, które zwiedzali.  

Poniżej zamieszczam klika wybranych sprawozdań z 1 i 2 zadania.

Jak zorganizować taką lekcję?

Jak już napisałam, pomysł jest bardzo uniwersalny. To nauczyciel może zaprojektować lekcję i wybrać się z uczniami na taką wycieczkę. Uczniowie mogą napisać sprawozdanie, mogą zrobić notatkę wizualną, odnaleźć jakiś szczegół w miejscu, do którego dotarli, albo w ramach lekcji języka obcego napisać klika słów w innym języku.

Starsi uczniowie mogą przecież sami wysłać link i przekonać pozostałych do odwiedzenia miejsca, pisząc ogłoszenie, wcielając się w przewodnika itp.


Jak technicznie to zrobić?

Wchodzimy na stronę https://tiny.pl/7cgsc i wpisujemy miejsce, do którego chcemy dotrzeć. Następnie upuszczamy żółtego ludzika w to miejsce. Kiedy już tam jesteśmy, kopiujemy adres z przeglądarki internetowej i wklejamy na: https://tiny.pl/ aby skrócić link, bo na pewno będzie bardzo długi. I gotowe!

A ja zabieram Was na plażę, na Półwysep Helski, bo czas na zasłużony odpoczynek już niebawem! ;)

Karolina









1096 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page