top of page
  • Zdjęcie autoraEDUKREAKTYWNIE

Photon i Ozobot, czyli roboty w edukacji

Mam szczęście, że pracuję w szkole, w której pracuje :) Pani Dyrektor widziała potrzebę i wyraziła zgodę na zakup robotów, tabletów i różnych akcesoriów do kodowania. Pomoce przyszły, dlatego postanowiłam zrobić szkolenie dla koleżanek. Mam nadzieję, że udało mi się je zarazić miłością do kodowania i nowych technologii.

Prezentacja

Prowadząc szkolenie wspomagałam się PREZENTACJĄ, którą wykonałam na stronie genial.ly. Serdecznie polecam, uważam, że jest rewelacyjna. Sprawdźcie sami :)


Przebieg szkolenia

Jak zwykle na początek trochę teorii, a później praktyka, czyli rysowanie tras dla Ozobotów, umieszczanie sekwencji kolorów, dużo współpracy w grupie, wiele pomysłów na wykorzystanie robotów podczas zajęć, a przy okazji dobra zabawa. I koleżanki wcale nie chciały przechodzić do następnych zadań, tak niektóre aktywności je pochłonęły! Zachęcam do przejrzenia galerii zdjęć, aby zobaczyć jakie zrobiliśmy zadania.


Po Ozobocie przyszedł czas dla Photona, który również skradł <3 koleżanek. Zrobiliśmy lekcję ze scenariuszy zajęć pt.: "Sąsiedzi Polski". Ćwiczyliśmy również ortografię. Na macie rozłożyłam trudności ortograficzne, a Photon woził wyrazy w odpowiednie miejsce na macie, świecąc kolorem czerwonym, jeśli wyraz był do zapamiętania, a zielonym, jeśli trudności były wymienne oraz wydawał okrzyk zadowolenia, kiedy docierał w zaplanowane miejsce. Żałuję, że zrobiłam tylko jedno zdjęcie...



Ewaluacja

Jak to na każdych zajęciach bywa, na zakończenie przeprowadziłam ewaluację szkolenia. Narysowałam koperty: zieloną i czerwoną. Poprosiłam, aby w zielonej pojawiły się pozytywne przemyślenia, a czerwonej wątpliwości. Widać, że odbiór robotów, propozycji aktywności do wykorzystania podczas zajęć oraz moje przygotowanie zostało ocenione pozytywnie. Pojawiła się tylko jedna karteczka czerwona (Photon dla dużej grupy może sprawić, że część dzieci będzie się nudzić). Oczywiście w takiej sytuacji pozostali uczniowi, którzy w danym momencie nie kodują, powinni mieć do wykonania również jakąś aktywność.



Karolina



622 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page